Gassan Diamonds trekt recordaantal bezoekers

Beeld: Hong Kong KvK
Beeld: Hong Kong KvK

De diamantslijperij in de hoofdstad overschreed op 23 december het recordaantal bezoekers en verwacht dit jaar zelfs meer dan 400.000 klanten te ontvangen. In vergelijking met vorig jaar betekent dit een stijging van zes procent. Er wordt al gesproken van ‘een mijlpaal in de historie van Gassan en een grote prestatie’, met name gezien de huidige economische omstandigheden.

Het behalen van het record werd vorige week gevierd door onder meer Frans van der Avert (directeur Amsterdam Marketing), Jos Vranken (directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen), Henk Philip en Erik de Visser (directie Tours & Tickets). Ze werden vervoerd door de populaire rode Touristbus van het bedrijf Tours en Tickets. Dit concern heeft in 2013 bijna 135.000 personen naar Gassan Diamonds vervoerd. Jos Vranken van het NBTC: “Gassan Diamonds heeft een grote aantrekkingskracht op internationale bezoekers, vooral de hoog bestedende bezoeker. Met name familiebedrijven als Gassan zijn belangrijk voor de Nederlandse en Amsterdamse economie.”

De top-5 van de omzet wordt gevormd door China, Rusland, Indonesië, Japan en Thailand. De meeste bezoekers aan het bedrijf komen uit Frankrijk, de Verenigde Staten, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Het succes is volgens Gassan Diamonds te danken aan ‘een goede combinatie en actieve samenwerkingen in de toeristenindustrie, alsmede aan de lancering van de eigen gepatenteerde slijpvorm, de Gassan 121, de Gassan Watch collectie en het innovatieve juwelenmerk Choices by DL’.

Categorie:

Home » Nieuws » Economie » Gassan Diamonds trekt recordaantal bezoekers