Nieuwe campagne richt zich op toerisme uit India

Afbeelding met tekst: Om dubieuze claims te voorkomen is deze afbeelding verwijderd.

Het Israëlische ministerie van Toerisme is een reclamecampagne gestart op de Indiase TV. Het is voor het eerst dat een campagne zich specifiek richt op potentiële bezoekers uit India. “Doordringen tot de grote Aziatische markt, met name China en India, is één van de belangrijkste doelstellingen die het ministerie zich heeft gesteld,” aldus Minister Yariv Levin in een verklaring. “De campagne is toegespitst op de specifieke karakteristieken en de smaak van de Indiase doelgroep.”

Israël gaat 1,44 miljoen euro, drie keer het reguliere budget, uitgeven aan toerismepromotie over een periode van twee maanden. De campagne gebruikt als slagzin: “On most vacations, you take a trip. But in Israel, you take a journey.” De nadruk van de campagne ligt bij het middenklasse segment, families die op zoek zijn naar een verre reis, maar zeker ook diegenen met belangstelling voor een christelijke pelgrimstocht naar het Heilige Land.

Vorig jaar bezochten ongeveer veertigduizend Indiase toeristen Israël, 13 procent meer dan in 2014. Die groei zal zich naar verwachting blijven voortzetten. Over 2018 verwachten Israëlische officials dat dit aantal zal zijn gestegen tot honderdduizend bezoekers.

Categorie:

Home » Nieuws » Israël » Nieuwe campagne richt zich op toerisme uit India