Kosjer glijmiddel voor het eerst op de markt

Afbeelding met tekst: Om dubieuze claims te voorkomen is deze afbeelding verwijderd.

Het opperrabbinaat van Californië heeft 95 procent van de glijmiddellijn Wet van Trigg Laboratories het predicaat kosjer gegeven. Dat meldde het bedrijf deze week op haar website.

De ontwikkeling van dit nieuwe middel is waarschijnlijk ontstaan vanuit een behoefte waarin de markt nog niet voorzag. Sean Smith, de man aan het hoofd van het concern, bekeerde zich tot het Jodendom nadat hij met een Joodse vrouw trouwde. Al zou het ook best een marketingstunt kunnen zijn.

Kenners van het Jodendom zullen zich afvragen waarom er behoefte is aan een kosjer glijmiddel. De spijswetten gelden immers enkel voor middelen die ingenomen worden. Wat orthodoxe Joden uitwendig gebruiken, zoals handcrème of zelfs lippenbalsem, mogen ze helemaal zelf weten.

Zoals de term spijswetten doet vermoeden, handelen ze alleen maar over zaken die via de mond worden ingenomen en vervolgens worden doorgeslikt. Er is dus enkel nood aan een kosjer glijmiddel wanneer er orale seks wordt bedreven met iemand wier mond daadwerkelijk ‘zo droog is als een matze’, het ongezuurde Joodse paasbrood.

Uit navraag bij het Nederlandse opperrabbinaat blijkt dat er in ons land geen aanvraag is ingediend voor een koosjer certificaat op glijmiddel.

Bron: Z24.nl

Categorie:

Home » Nieuws » Economie » Kosjer glijmiddel voor het eerst op de markt