Dé online community van Joods Nederland. 29 Heshvan 5778 · 18 november 2017
 

Swipe voor meer nieuwsberichten
Patisserie jaagt Pesach-vierders in gordijnen

Een kosjere patisserie-zaak in Londen heeft haar klanten in de gordijnen gejaagd. Mensen die voor meer dan honderd Britse pond aan gebak en zoetigheden hadden besteld, kwamen vlak voor Pesach bedrogen uit omdat de zaak niet kon leveren. De eigenaar van Weiss Patisserie stuurde vlak voordat het feest zou beginnen een mail naar alle grote klanten met de boodschap dat hij niet kon leveren. Hij beloofde beterschap voor de volgende keer, zo meldt the Jewish Chronicle – de Britse evenknie van Jonet.

De mails gingen op 9 april de deur uit, een dag voordat Pesach begon. Sommige klanten lazen dat de diepvries kapot was gegaan en anderen konden lezen dat bepaalde leveranciers zich niet aan zakelijke afspraken hadden gehouden. Veel boze klanten belden tevergeefs met Weiss Patisserie en werden nog kwader toen ze met nieuwe ‘smoesjes’ te maken kregen. Ook gingen er mailtjes en telefoontjes naar de London Beth Din (KLBD), die rabbinaal toezicht houdt op deze patisserie-zaak en met haar bek vol tanden stond. Uiteindelijk bleek dat ingrediënten verloren waren gegaan omdat de machinerie van de kosjere patisserie het begeven had.

Sommige klanten vierden tegelijkertijd de verjaardagsfeestjes van hun kinderen met Pesach. Voor hen waren de druiven extra zuur. Zij konden op het laatste moment geen kosjere gebakjes meer vinden en moesten hun feestjes afblazen. Anderen kregen pas op het laatste moment door dat het gebak en de zoetigheden niet konden komen, waardoor ze voor een voldongen feit kwamen te staan. De redactie van the Jewish Chronicle vroeg aan de eigenaar om een reactie en ontving de standaardmail die de klanten ook hadden gehad. Wel wil de eigenaar de gedupeerden tegemoet komen.



 

Voer uw zoekopdracht in en druk op enter

X